[untuk dapatkan 'borang di bawah sila download ]
Bil. | Perkara | Tarikh | Catatan |
1 | Menerima taklimat kerja kursus daripada guru sejarah. | Februari | |
2 | Mendapatkan bimbingan guru dan memilih tajuk kajian. | Februari | |
3 | Mencari dan mengumpul fakta sejarah daripada sumber yang sahih. | Februari | |
4 | Menyediakan halaman hadapan Elemen 1. | Mac | |
5 | Mendokumentasikan fakta sejarah yang dikumpul daripada pelbagai sumber. | Mac | |
6 | Menghantar fakta sejarah yang dikumpul daripada pelbagai sumber untuk semakan guru penilai. | Mac | |
7 | Memperbaiki fakta sejarah yang dikumpul daripada pelbagai sumber bagi memperoleh markah terbaik. | Mac | |
8 | Menghantar semula fakta sejarah yang dikumpul daripada pelbagai sumber kepada guru penilai untuk disemak dan diberi markah. | Mac |
Bil. | Perkara | Tarikh | Catatan |
1 | Mendapatkan bimbingan guru untuk menulis laporan dapatan kajian mengikut format yang ditetapkan. | April | |
2 | Mengelas, menganalisis, mentafsir, mensintesis, merumus dan merekod fakta sejarah. | April | |
3 | Menyediakan halaman hadapan Elemen 2. | April | |
4 | Menulis laporan kajian mengikut format yang ditetapkan: - Tajuk kajian - Senarai kandungan - Penghargaan - Objektif kajian - Kaedah kajian - Hasil kajian - Rumusan - Lampiran - Rujukan | April – Jun | |
5 | Menghantar laporan kajian untuk semakan guru penilai | Mei - Jun | |
6 | Memperbaiki hasil laporan kajian bagi memperoleh markah terbaik. | Mei – Jun | |
7 | Menghantar semula hasil laporan kajiaan kepada guru penilai untuk disemak dan diberi markah serta tahap pencapaian | Mei - Jun |
Bil. | Perkara | Tarikh | Catatan |
1 | Mendapatkan bimbingan guru untuk menulis esei mengikut format yang ditetapkan. | Feb. – Julai | |
2 | Menulis esei mengikut format yang ditetapkan | Feb – Julai | |
3 | Menyediakan halaman hadapan Elemen 3 | Feb. – Julai | |
4 | Menghantar esei untuk semakan guru penilai | ||
5 | Memperbaiki esei bagi memperoleh markah terbaik | Feb – Julai | |
6 | Menghantar semula esei kepada guru penilai untuk disemak dan diberi markah. | Feb. – Julai |
Bil. | Perkara | Tarikh | Catatan |
1 | Menyediakan halaman hadapan kerja kursus. | Jun – Julai | |
2 | Menggabungkan hasil kerja Elemen 1, Elemen 2, dan Elemen 3 untuk dihantar kepada guru penilai | Jun – Julai | |
3 | Menghantar hasil kerja kursus kepada guru penilai untuk mendapat jumlah markah, kod dan tahap pencapaian. | Jun – Julai |
No comments:
Post a Comment